Kickoff 1, check!

Så inspirerade, så peppad nu! Vad pratar jag om tänker ni? Jo, första kickoffen är genomförd. Falun var första ort ut och Falun levererade! Eller snarare ni medlemmar som kom. Helt upprymd av de diskussioner och tankar som jag tar med mig från er.

Vi pratade väldigt mycket om just hur vi som organisation kan synas mer utåt. Mycket har  ju självfallet med oss ute i landet att göra. Vi behöver profilera oss mer i allt vi gör och inte vara rädda för att visa upp oss. Men just där kommer också vår kampanj vara till stor hjälp. Vi ska genomföra en stor utåtriktad kampanj under ett år, så nu gäller det att dra nytta av det och synas ännu mer lokalt.

Vi hade också intressanta samtal om hur vi följer upp vår värvning. Vi värvar nästan 4000 nya medlemmar per år. Hur blir vårt andra intryck ett intryck som gör att våra medlemmar stannar kvar länge?  Medlemsengagemang är något som har stort fokus under 2013 tillsammans med kampanjen och värvning. Vi hade nog behövt mer tid än fyra timmar för kickoffen. Får bli ett besök här igen tror jag allt ;)

Dessutom blev jag erbjuden att få åka runt och titta på fastigheter som IOGT-NTO här äger. Fick även en sightseeing runt i Falun i väntan på tåget vidare. Jag är grymt imponerad av att man äger så sjukt mycket, och nyligen hade man köpt 2 nya fastigheter. En av dem ser ni på bilderna. Men ja, tack så mycket Dalarna och Falun för er tid, engagemang och gästfrihet. Och tack MAX för att ni kompenserade med en glass för att jag blev inlåst på er toalett och fick ringa er för att släppa ut mig.

Nu drar vi vidare till Söderhamn!

 

Detta inlägg publicerades i Allmänt, Kampanj, På fältet och märktes , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar