Nu är järnet varmt

Puh, på två veckor nu har vi träffat fem byråer. Fem byråer som alla vill jobba med Sveriges bästa organisation. Igår hade vi vår sista workshop och det innebär nu att vi ska enas om ett förslag vi tror kan lyfta vår varumärkeskampanj. Byrån vi väljer kommer hjälpa oss främst med vårt externa marknadsföringsarbete och koncept.

Arbetet går in i en ännu mer intensiv period. Inte bara ett koncept ska utvecklas lagom till lansering externt i Maj. Vårt arbete med förankring av kampanjen och mobilisering startar i Januari. Då åker jag, Robban och Winnie ut i landet och kickoffar. Just nu har vi skickat ut förfrågningar till alla distrikt. Vi hoppas att alla kan ta emot ett besök av oss så vi kan få berätta mer hur vi tänkt kring verksamheten och kampanjen 2013. Men jag är inte nöjd med bara en kickoff. Tillfällen kommer finnas att jag kommer ut och berättar mer, stöttar och peppar alla fantastiska medlemmar, förening och distrikt i landet. Mer om detta i januari.

Till sist vill jag tacka för ert tålamod i landet. Att göra en kampanj vars syfte egentligen är att göra IOGT-NTO mer välkänt kan man tycka är enkelt. Vi skulle ju bara kunna slänga ihop lite reklam och köra det på olika mediekanaler i landet. Jag tror nog inte riktigt det var så kongressen tänkte när man beslutade om en kampanj som ska göras oss kända. Internt och externt hänger ihop. Och vi jobbar hårt med att hitta koncept som fungerar under hela kampanjperioden i alla led. Vi ska satsa extra på målgruppen 30-45, vi ska satsa extra på medlemmar som idag inte kan hittas inom föreningsstrukturen och vi ska satsa extra på att öka medlemsengagemanget från det där lilla gillandet på facebook till planering av egen aktivitet.

Ja, jag bjuder på lite fler bilder från våra workshops. Intensiva timmar, intensiva dagar, intensiva pass. Men nu är järnet varmt och ska snart smidas!

 

/ Samuel Somo
Twitter: @somosam

Detta inlägg publicerades i Kampanj och märktes , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Nu är järnet varmt

  1. OMG! Vad gör jag på sista bilden?

  2. samuelsomo skriver:

    Inte en aning, men jag bedömde att du fick visa det ändå. Men ja, vad sysslar du med? Hårboll? ;)

Lämna en kommentar