Styrelseutbildning i Gävleborg

Under våren har jag bistått Gävleborgs distriktsstyrelse med att ordna en utbildningsdag för styrelser inom IOGT-NTO och UNF. Att hitta föreläsare som kan ämnet, vill berätta om det och har ledigt i sin kalender rätt dag är sannerligen tålamodsprövande, framförallt när man som jag är relativt ny i rörelsen med begränsad personkännedom. Turligt nog hade jag rörelseräven Eva Blomqvist att fråga om namn och när Pia Magnusson och Salam Kaskas från Förbundsstyrelsen, Janeric Bülund från Medelpadskretsen och Anders Nordh från Tollare Folkhögskola alla tackade ja till att delta, ja då lyste solen över Gävleborg!

Återstod att få deltagare till utbildningen och med gemensamma krafter lyckades vi samla nästan 20 deltagare från  IOGT-NTO OCH UNF.

I går var det så dags … Kommer alla? Funkar det med fika och lokaler? Kommer deltagarnas förväntningar att infrias? Svar ja – allt gick precis som tänkt! Föreläsarna levererade, lunchsalladen var klar i tid, kaffe fanns hela dagen och alla verkade nöjda med dagen.

Den enda missen var väl att jag borde ha tagit en massa roliga bilder att publicera här på bloggen, men det glömde jag totalt bort när frågorna haglade och diskussionerna tog fart. Därför får ni helt enkelt föreställa er hur det ser ut när 20 taggade deltagare och fyra lika taggade föreläsare en söndag i april, i ett soligt Söderhamn, jobbar intensivt för IOGT-NTO:s och UNF:s bästa. Och varför inte vara med själv nästa gång?

Cecilia Abrahamsson, Utvecklingskonsulent IOGT-NTO

Det här inlägget postades i Alkoholpolitik. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Styrelseutbildning i Gävleborg

  1. Sara Sandstedt skriver:

    Jag är vuxet barn och har skrivit boken Förlorad.
    Behöver ni någon talare i framtiden, hör av er! Jag kommer inte längre ljuga,dölja eller hemlighålla. Orkar inte det längre!
    Mvh Sara

  2. Sara Sandstedt skriver:

    Glömde lägga in så jag får kommentaren till min mail

Kommentera

