Halvtid på Stockholm Central

Nu har halva tiden gått på Stockholm Central, hittills har vi hälsat 34 nya medlemmar välkomna. Ikväll tog jag en liten paus från värvningen och var med min dotter när hon hade konståkningsträning, det innebar att jag satt på läktaren och tittade på. Det är där vi pappor och mammor hör hemma när våra barn tränar.

Men som IOGT-NTO medlem då hör jag och alla andra medlemmar hemma på banan, det är där vi ska vara och föra fram våra argument, värva medlemmar och berätta för alla vilken fantastisk organisation vi tillhör.
När jag står på Centralen eller på andra ställen och värvar tillsammans med andra medlemmar så blir jag mycket stolt över den fantastiska kunskap som finns i vår organisation om vår historia, internationella arbete, alkoholpolitik, verksamhet och mycket mer.

Om du inte har tagit chansen att vara med ute och värva medlemmar och få en möjligheten att berätta din version av vårt IOGT-NTO så vänta inte längre utan hör av dig till mig eller mina kollegor och boka in för att få vara med på en värvaraktivitet.

 

Robert Lindh

Det här inlägget postades i Värvning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Halvtid på Stockholm Central

  1. Sara skriver:

    Är ni intresserade av en rak, öppen och ärlig bok om hur ens vuxna liv påverkas av uppväxten tillsammans med en alkoholiserad nedtryckande/psykisktmisshandlande pappa och en medberoende/alkoholiserad mamma?
    Jag är idag rak och ärlig om min uppväxt och mina problem med mina föräldrar. Det är nu tre år sedan jag såg min mamma eftersom jag bröt kontakten med dem pga av att de valde alkoholen före mig och min syster.
    Boken heter förlorad och förklarar allt som jag förlorat på grund av min far.

    Den nämner minnen, tankar, sms-konversationer, lögner, förhoppningar, svek och tvivel.

    Boken skrevs av två anledningar. 1. att få mina föräldrar att inse och ändra sig och ta hjälp.
    2. för att nå ut till alla i samhället, barn, vänner, familjer, vuxna, föräldrar, lärare, kompisar osv att visa dem hur det är, har varit, vad jag önskade, hur det påverkar en även i vuxen ålder osv.

    Kan ni tänka er att rekommendera och hjälpa mig att sprida mitt budskap?
    Mvh sara

Kommentera

