En lördagsutflykt i november

Alltså, jag älskar att hålla låda. Att prata inför människor är för mig något riktigt tillfredsställande. Många som känner mig tänker nog ”ja din himla pratkvarn, vi vet att du gillar att stå i centrum”. Ni har rätt! Jag gillar det väldigt mycket.

Något jag gillar att prata om är kampanjen fyll livet. Jag har jobbat med kampanjen nu i över ett år och kampanjen har varit up and running i nästan exakt ett halvår. Idag fick jag äran att gästa IOGT-NTO-Jönköpings utbildningshelg för medlemmar. Vi begav oss till en av våra vackra folkhögskolor, denna gång var det Wendelsberg som vi gästade. En dagstripp som helt klart är värd varenda timme.

Fyll livet pågår för fullt och vår tävling med må-bra-helger går riktigt bra. Jag har sagt det innan och jag säger det igen. Jag är väldigt stolt över det arbete jag och många med mig har utfört. Någon sa idag att ”det ni gör nu, ger ju utslag om 5-10år”. Jag håller med. Det förändringsarbete vi gör nu påverkar till viss del människor nu, men har också en långvarig förändringsförmåga såväl externt som internt.

Fyll livet på Facebook

Fyll livet på Facebook

Jag vill att fler få vara en del av den förändringen. Därför önskar jag att du och många med dig delar vår Facebooksida. Dela så att fler kan ta en må-bra-helg. Så att fler kan prova att ta ställning för en alkoholfrihelg.

Förutom kampanjen pratade vi om profilmaterial som tagits fram och tas fram. En perfekt julklapp är ju den nya boken Nyktra former. Se till att beställa hem den! En annan nyhet som snart finns i vår shop är… Jag avslöjar vad lite senare ;-). Men jag kan säga att verkligen ALLA blev upprymda och positivt överraskade över vad som komma skall.  Det blir helt klart en bra julklapp det med!

Jag är som vanligt fylld av energi efter att ha mött medlemskollegor i landet. Så nu sitter jag på tåget och har ett sånt där fånigt leende när jag skriver. Jag fortsätter nog med det leendet.

Ha en fin helg!

Samuel
Stolt medlem & projektledare

Det här inlägget postades i Fyll Livet, Kampanj, På fältet och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

