Världens Barn-galan

Befinner mig i skrivande stund på Världens Barn-galan strax utanför Stockholm. Som ni kanske vet är IOGT-NTO en av de 21 ideella organisationer som ingår i Världens barn.

För oss är det självklart att alla människor oavsett vad ska ha samma möjlighet till frihet och utveckling, speciellt barn. Men det är inte alltid så självklart att det är så.

För många år sedan gick jag en global ambassadörsutbildning som vårt Internationella institut anordnade. Det var först då jag insåg på riktigt att vår organisation inte bara är lokal med lite insatser i världen. Den är global och sträcker sina armar ut runtom i hela världen.

Som medlem i nykterhetsrörelsen blir jag ständigt påmind om hur stolt jag är över de insatser vi alla gör tillsammans. Nu sitter jag här och blir påmind ännu en gång. Vi är en organisation som är med och förändrar på många platser i världen. Vi är allt från en liten part i ett större projekt till en huvudaktör
med volontärer i världen.

Vill du göra en internationell insats lokalt? Bli gärna månadsgivare för Vänner i Världen som drivs av nykterhetsrörelsen. Glöm inte heller att skänka en peng till Världens Barn om du inte redan gjort det vill säga.

Nu ska jag fortsätta njuta av galan. Gör det ni också, SVT 1 kl 20.00 fortsätter vi. Tillsammans vänner är vi enade för en internationell solidaritet.

/ Samuel
Stolt medlem och världsmedborgare

20131011-190103.jpg

20131011-190112.jpg

20131011-190130.jpg

20131011-190142.jpg

Det här inlägget postades i Barn, Fyll Livet, Internationellt och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

