Partystämningen fortsätter

Midsommarhelgen började med dans runt midsommarstången i Tyresta by på midsommarafton och god mat med släkt och vänner. Sedan fortsatte det med ett helt fantastiskt Kurdisk bröllop på midsommardags kvällen, efter mycket mat och Kurdisk dans så lade jag mig fram på småtimmarna ganska nöjd och trött. För att vakna upp på söndagsmorgonen och inse att jag inte packat min resväska inför en partyvecka på IOGT-NTOs kongress i Borås, det blev en så kallad panikpackning, jag har säkert kläder med mig för två veckor, men vem vet kongresser är så kul att den kanske bara fortsätter och jag i slutändan måste tvätta eller köpa mer kläder….

Ikväll söndag blir det träff och pep med de sex fantastiska värvare som ska vara ute på en värvarturné. Under måndag till onsdag kommer de att befinna sig i Halmstad, Varberg, Falkenberg, Skövde, Lidköping, Mariestad, Tranås, Gislaved och Jönköping. Sedan återsamlas de i Borås för att värva och informera där fram tills på lördag.

Det är en fantastisk känsla att få vara delaktig i det engagemang och glädje som dessa tillsammans med många andra lägger ner på medlemsvärvning för att IOGT-NTO ska växa och ge fler möjligheten att ta det av vår gemenskap och verksamhet. Men under denna vecka då är det mer rollen som festfixare jag har för att se till att allt ska fungera och att det ska bli många trevliga möten på de olika platserna och många nya medlemmar. Så därför gäller det att hålla i, så att partystämningen fortsätter under hela veckan.

Tur att jag förberedde mig och värmde upp ordentligt i helgen…

Robert Lindh

Det här inlägget postades i Kongress, På fältet och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

