När mår människan som bäst?

Det är nog olika, lite beroende på varje persons mentala status, hur natten har varit och säkert hur många vetenskapliga anledningar som helst!

Själv mår jag bra när jag möter både nya och gamla kompisar, när jag gör saker tillsammans med andra – egentligen är det inte viktigt vad vi gör, mer att vi gör just tillsammans. Jag mår bra när ”jag får vara med”, när jag får skratta och gråta i sällskap. När jag får känna mig behövd och får vara en del av något större – då mår jag som bäst!

Två underbara gäng medlemmar från IOGT-NTO har bjudit på sina liv under midsommarveckan – ett gäng har pratat med människor på Torp i Örebro och ett annat gäng med människor på Nyhemsveckan i Mullsjö – de har pratat nykterhet, gemenskap, om upplevelser och fikastunder, om sitt eget engagemang och andras möjligheter –och inte minst har de bjudit in till medlemskap i IOGT-NTO-rörelsen.

Vi pratar ofta om att ”det blev många bra samtal” – samtal som inte alltid slutar med att en människa väljer att bli medlem, men som ger energi till båda – förståelse för att vi är olika och ändå har gemensamma grundar, att det att vara en del av en folkrörelse ger oändliga möjligheter.

När fredagen tog slut – efter många bra samtal – då kan vi hälsa 103 nya medlemmar välkomna och vi kan vara stolta över ännu fler bra samtal – och vem vet… vilket av alla samtal under veckan har gjort att en annan människa kanske har mått lite bättre?

Trevlig fortsättning på midsommarveckan!

Winnie Blom-Jensen

Det här inlägget postades i Nykterist, På fältet och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

