Uppdateringar på fylllivet.se

Snart har två veckor passerat sen vi lanserade vår kampanj Fyll livet och som jag skrev i ett tidigare inlägg har resultatet redan efter första veckan varit riktigt bra!

I takt med att kampanjen löpt på nu har vi haft våra veckoavstämningar och sett över hur vi direkt kan jobba med att utveckla just hemsidan som är ett nav i vårt digitala kampanjarbete. Något vi sett och flera andra är att just testet som finns inte varit så anpassat för en bredare målgrupp. Vilket kanske inte var tanken från början men vi nu kommit fram till ger oss mer spridning viralt om vi justerar t.ex. återkopplingen efter man gjort testet.

När personer gör testet som finns på hemsidan har man oavsett om hen fått 0% eller 60% fått samma återkopplingen. Det är nu ändrat. De som får 0% uppmanar vi att dela med sig av vad just de också fyller sina liv med istället för alkohol, och dessutom göra en FYLLDEAL med oss. Kanske är man nykter för tillfället eller haft en period. Kan vi då peppa till ett aktivt ställningstagande för individen har vi börjat närma oss målet. Och det vill vi att så många som möjligt sprider vår serie och test i sina led. För även om jag får 0% så kanske min polare är en 20%are ;)

Dessutom rullar ju nu vår serie och kommer finnas i Aftonbladet och delas från vår Facebook varje söndag i ett år framöver. Jag hoppas du är med och sprider så gott du kan.

Glöm inte kika in här på bloggen för att hålla dig uppdaterad.

Ta hand om dig

/Samuel Somo

Det här inlägget postades i Fyll Livet, Kampanj och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s