Fyll livets första vecka

”Jag vill testa ett helt år utan alkohol. Både för ett nytt perspektiv och att det är ekonomiskt =) ” – citat från en av de över 150 som skrivit en FYLLDEAL med oss.

Jag har suttit nu under helgen och kort sammanfattat vår första kampanjvecka. Jag har läst igenom alla berättelser som skrivits av över 150personer som valt att hålla sig nykter 1,3,6 eller 12-månader. Jag blir lite till mig. För det är många fina saker folk har skrivit. Folk som jag inte har en aning om vilka de är. Men något de alla har gemensamt är att de vill fylla sitt liv med mer frihet.  Jag kan också konstatera att 41092 unika personer valde att under lanseringsveckan besöka vår nya webbsida. Och att av dessa valde 21997 att göra vårt högst ”ovetenskapligamenmedglimteniögattest”. Några har nog blivit förbannade, eller ja- folk har blivit förbannade. Många har också skrattat, och 159st har gjort en deal med sig själva. Idag kunde man också se nästa seriestripp i Aftonbladet, finns självklart på kampanjsidan  www.fylllivet.se

Fas ett av kampanjen är alltså igång. Och parallellt  satt jag under veckan och arbetade med vårt kongress och almedalsarbete som kommer börja leda kampanjen in i nästa fas. Det är en njutning att få arbeta med ett sånt här stort arbete, med så många olika faser. Och jag är så pepp på kongress och på IOGT-NTO:s arbete med att paketera fler möjligheter för den enskilda medlemmens engagemang. Ett arbete som mottogs med glädje när vi åkte runt i januari på kickofferna. Engagemangsportalen är en stor del av vad vi gör under kampanjåret också. Vill ni titta på den så finns demosidan som vi arbetar med uppe på www.engagemangsportalen.se .

Ne, nu ska jag fortsätta se på lite hockey och ladda inför en ny arbetsvecka. Vi kommer under veckan skriva mer om kampanjen så håll utkik här på bloggen, och om du vill, dela gärna vår kampanjsida så fler får möjligheten att kanske göra en Fylldeal :-)

Trevlig kväll vänner

/Samuel

Det här inlägget postades i Fyll Livet, Kampanj, Sociala medier, Verksamhet och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

