Lanseringen närmar sig

Idag på tåget hem från vår enhetsdag i Flen slog det mig, det är bara är en månad kvar till lanseringen utav vår utåtriktade kampanj! En månad! Det var ju nyss jag började som projektledare? Ett halvår har redan passerat och nu är det bara en månad kvar.

Jag är förväntansfull. Jag är nyfiken och jag är också lite nervös. Vi gör en utåtriktad kampanj som kommer få en stor genomslagskraft. Eller det i alla fall vad jag tror, jag tror på vår kampanj. Vi ska bli mer välkända och det kommer vi bli. Vi ska ge fler möjligheten och chansen att skapa en relation till oss. Och vi ska göra det med glimten i ögat och med ett skarpt budskap. En del kommer älska vår kampanj, en del kommer undra vad jag och mina kollegor har sysslat med. Alla kommer inte gilla det här, men samtidigt så gör inte vi en kampanj för alla.

Med en månad kvar kommer vi skicka mer och mer information till ordföranden och konsulenter, ambassadörer och andra medlemmar. Informationen handlar mycket om hur lanseringen kommer gå till men också om varför vi väljer att göra seriestrippar som ska komma ut varje vecka.  Varför vi tänkt som vi gjort kring karaktärerna man får följa och också hur våra kampanjtoppar med reklam och spridning kommer se ut. Du som medlem, ni som föreningar och distrikt. Ni kommer inte få någon folder att dela ut om kampanjen. Istället kommer vi jobba stenhårt digitalt och i printad media.  Det är i spridningen digitalt vi som medlemmar främst kan hjälpas åt. Vi kommer ju fortsätta att synas med vår verksamhet precis som idag, men i år har vi en kampanj som kommer förstärka och synliggöra oss ännu mer.

Ju närmare vi kommer lansering ju mer information kommer ut. Accent som kommer ut bara någon dag innan lansering kommer avslöja allt för er medlemmar. Innan dess kommer vi blogga, skriva brev, twittra och maila. Arbetsnamnet tretton14 byts ut och får sitt skarpa kampanjnamn. Det är lite hemlighetsmakeri i nuläget, och så behöver det vara för att inte vi ska tappa överraskningsmomentet. Alla distrikt kommer få en uppdaterad årskalender med mer info om kampanjtopparna. Vi går in i en väldigt intensiv fas nu, produktion och information är nu konstant högt prioriterat.

Inte nog med att vi gör det här har vi också börjat jobba mer med hur vi synliggör oss själva internt. Alla distrikt har t.ex. fått beachflaggor av förbundet. Vi arbetar fram ännu mer profilmaterial. Distrikt och föreningar kan få hjälp från oss på kommunikationsenheten med att utforma annonser. Vi jobbar med att paketera och prata om engagemang på ett helt nytt sätt. Det är många bollar i luften, som sig bör. Men vi gillar ju utmaningar och utveckling. Så vi lägger i en högre växel nu, i sikte har vi kampanjsläppet & kongressen

Ha det fint nu och håll dig uppdaterad!

/Samuel

Det här inlägget postades i Kampanj och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Lanseringen närmar sig

  1. Marlen Nordin skriver:

    Detta kommer bli grymt ;) /Marlene

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s