Amanda från Wendelsberg skriver

Hejsan, mitt namn är Amanda Nordenberg och den här veckan är jag praktikant på kommunikationsenheten på IOGT-NTO:s kansli, till vardags pluggar jag projektbildaren på Wendelsbergs Folkhögskola och jag är verkligen otroligt glad att jag får ha min praktikvecka här på kansliet!

Min första dag, alltså i måndags spenderade jag tillsammans med Sofia Karlsson i Eskilstuna hos NBV på ett möte tillsammans med Mathias Öster och soberwithattitude för att diskutera profilmaterial. Det var ett otroligt givande möte och vi stressade senare vidare för att hinna med vårt tåg tillbaka till Stockholm, som självklart var försenat.
Eftermiddagen spenderades på kansliet och med att skriva på detta inlägg.

Förmiddagen igår spenderade jag tillsammans med pressekreterare Johnny och jag fick veta vad han gör på sitt arbete.

Hittills har jag tyckt att det har varit otroligt intressant och givande att vara här och det är väldigt intressant att se hur arbetet på kansliet fungerar från ett annat perspektiv, och jag är övertygad om att resterande tid som är kvar kommer att bli minst lika intressant!

Vi hörs i veckan!

//Amanda

 

Det här inlägget postades i Allmänt, Kansliet, På fältet, Vardagsbetraktelser och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

