Jag överhörde ett mobilsamtal…

”- Ser du mig? Här vid IOGT-NTO – jag vinkar”. Att vara mötesplats och rundningsmärken hör till en värvares vardag – och visst är det väl det finaste vi kan bli! En naturlig del av människors vardag!

Jag förvånas fortfarande varje gång en person väljer att täcka ja till ett medlemskap -”bara” för att någon ställer frågan: ”Vill du bli medlem i IOGT-NTO?”. Varför? Jag vet ju inte om personen har fått frågan tidigare? Eller har varit medlem förr? Nyss har varit inne och läst på vår hemsida? Ändå hade tänkt bli medlem, men det har inte blivit av? Kanske har personen lovat sig själv eller någon nära att sluta använda alkohol – då kan ett medlemskap vara ett stöd?

Eller… ja, det finns nog lika många möjliga anledningar till att säga JA till ett medlemskap som människor vi möter, men det räcker med en anledning för att en ny människa ska hitta till IOGT-NTO. Första steget kan vara att få frågan ”Vill du bli medlem?”

Winnie Blom-Jensen

Det här inlägget postades i På fältet och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

