IOGT-NTO tar ställning!

20130212_104001

Nu har vi kommit igång på Malmö centralstation.

När jag på måndagskväll kl. 23.30 fick ett samtal från den som skulle bygga upp vår monter att han behövde hjälp kunde jag inte i min vildaste fantasi förstå vad jag skulle göra under nästan hela tisdagen.

Han stod där och kliade sig i huvudet, var stegen för kort eller taket för högt? Helt klart hade dom fått fel uppgifter på takhöjd vilket innebar att den stege som medtagits inte räckte.

Klockan 07:00 på tisdagsmorgon blev det bygge av byggnadsställning, kändes lite som mekano för vuxna, samtidigt som jag fixade för att värvningen skulle fungera någorlunda så klättrade jag tillsammans med eventkillen upp och ner i en ställning med vepor och ballonger.

Men jag fick träna lite på den olustkänsla jag känner för högre höjder, och det värvades friskt nere på golvet så summerar man den första dagen så hälsade vi 8st nya medlemmar välkomna och jag personligen följde med rörelsen upp på lite högre höjder.

Robert Lindh

Det här inlägget postades i Kampanj, På fältet och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

