Ett lag på hög nivå

När jag så här på söndagskvällen summerar veckans värvningsaktivitet så känns det skönt i själ och hjärta att IOGT-NTO har så många fantastiska medlemmar som vill lägga tid och energi på att informera och värva nya medlemmar till vår organisation.

Vårt mål för veckan var att kunna hälsa 120 nya medlemmar välkomna, det blev 120. vi delade ut cirka 6500 muggar med Godtemplardricka, eller motsvarande omkring 360 liter.

Vi pratade så mycket att vissa fick ont i halsen, under en sådan här vecka inser man hur mycket IOGT-NTO betyder för många människor, gamla damer som kommer fram och berättar att dom har haft så roligt i våra lokaler med dans och mycket annat, träffat sin man där, även om dom själva inte varit medlemmar.

Jag tror att många av våra medlemmar skulle må bra av att få stå en liten stund på centralstationen och få känna stoltheten när de som inte är medlemmar kommer och berättar vilket bra arbete vi gör, jag gör det i alla fall.

Nu när man reflekterar lite över sin egen insats så känns det som man håller igång ett idrottslag på lite lägre nivå. Först så är man tränare, åker runt och utbildar och tränar, sen närmar det sig turnering då blir jag lagledare och plockar ut ett lag som jag sen under  turneringen coachar. Idag efter turneringen så är jag materialförvaltare och tvättar matchdräkten.

Nu är IOGT-NTO ett lag på hög nivå och de deltagare som jag och Winnie plockade ihop till Stockholms central (turneringen) var fantastiskt duktiga.

När matchdräkterna torkat så bär det iväg till Malmö för ett nytt lag och nya möten.

Robert Lind

Matchdräkterna

Matchdräkterna

Det här inlägget postades i Alkoholpolitik. Bokmärk permalänken.

Kommentera

