WordPress på kurs-kurshelgen

Nu är vi snart i hamn med alla våra distrikts- och föreningshemsidor. För all del, jag ska inte glömma våra kretshemsidor och kamratstödshemsidor heller. De allra sista sidorna kommer att vara på plats innan veckan är slut och då kommer vi allt som allt att ha omkring 150 lokala hemsidor (inklusive ett par nya tillskott) och ungefär lika många lokala redaktörer samlade. Jag räknade lite och kom fram till att vi sedan årsskiftet har släppt fyra nya hemsidor per dag, låt vara att matte aldrig har varit min starka sida.

I söndags var jag ute på Tollare och gav en kurs i WordPress, som våra nya hemsidor baserar sig på, som en del av vår kurs-kurshelg. Och vad kan vara roligare än att gå upp klockan 05:45 än februarimorgon?;) Det var faktiskt riktigt kul! Tollare visade sig från sin bästa sida och stämningen var på topp! Gruppen har väldigt lätt för att lära sig hur de nya sidorna fungerar och är uppbyggda – de var faktiskt så vassa redaktörer att vi blev klara i förtid. Egentligen är det kanske inte så konstigt, WordPress i sig är väldigt enkelt och våra nya hemsidor är gjorda för att vara enkla att komma igång med.

bild

Kursen jag höll på Tollare filmades, och kommer att finnas tillgänglig på nätet inom kort. Dels så att deltagarna ska kunna gå tillbaka och titta utifall de har glömt något, men framför allt så att du som ännu inte har hunnit gå någon kurs ska kunna lära dig ändå. PÅ egen hand framför datorn. Filmerna ska bara föras över till en dator och redigeras lite, så snart det är klart kommer de att finnas tillgängliga på adressen iogt.se/wordpress (än så länge finns den sidan inte alls).

bild (1)

Om du vill ha en egen hemsida till din förening, ditt kamratstöd, din krets, ditt nätverk, eller vad det nu kan vara – kontakta mig så löser vi det! Jag nås på henry.ohlsson@iogt.se, eller @henryohlsson om du twittrar. Det kostar ingenting, det är enkelt och jag hjälper dig att komma igång.

Håll utkik efter fler utbildningar och nästa kurs-kurshelg i kalendariet på vår webbplats, www.iogt.se. Den vill du inte missa!

Henry Ohlsson

Det här inlägget postades i På fältet, Teknik, webb och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

