Kickoffvecka 2, beredda?

Genom tunnlarna far jag nu ut med tåget som har siktet på Falkenberg. Är ute på andra veckan i allt kickoffande. Jag, Robert och Winnie har under senaste veckan säkerligen träffat lite över 200 medlemmar i landet. Vi har haft många roliga samtal, inspirerade diskussioner och visioner för 2013 och framtiden. Något som gjort ett stort intryck är just den bredd på medlemmar vi faktiskt har inom IOGT-NTO och som jag har fått chans att möta nu på många orter.

Nu är vi inne på vecka två, jag själv förra veckan hunnit träffa medlemmar på orterna Falun, Söderhamn, Jönköping, Växjö, Mönsterås, Malmköping samt förtroendevalda på Januarikonferensen som anordnades i helgen på Tollare. Nu den här veckan besöker jag Falkenberg, Alingsås, Vara och Piteå. Mycket resande och mycket nya möten. En erfarenhet inte bara i min yrkesroll utan också i livet.

Responsen på vårt kampanjtänk är väldigt positivt. Många känner att det äntligen är dags för det här. Nu ska visa upp ett IOGT-NTO som många kommer se som oväntat, utmanande och humoristiskt. Ett IOGT-NTO framhävt av över 30000 medlemmar och med ett budskap som bestått sedan 1879.

Jag satt och reflekterade lite extra efter en kickoff. På kickoffen pratade jag och en medlem som är 85 år om engagemang då och nu. Hur hela hans medlemstid har kretsat kring att göra allt för IOGT-NTO-rörelsen. Där stod jag 23 år, med en eldsjäl på 85 år och pratade om engagemang på samma plan, på en tro och en vetskap om att vi faktiskt gör samhället bättre. Och att vi alla medlemmar på något sätt har bidragit till en bättre värld. Allt från att vissa tagit ställning för oss till att man arrangerar aktiviteter och arrangemang för andra. Oavsett vilken engagemang du har bidragit med är det just ditt engagemang som får oss att växa som folkrörelse men också får oss att synas i samhället.

Jag längtar och ser framemot den dagen jag är 85 och får träffa en ung driven medlem och berätta om mitt engagemang inom nykterhetsrörelsen, får höra hens upplevelser. Och när vi står där kan konstatera att oavsett vem eller hur gamla vi är. Står vi sida vid sida i kampen om ett nyktrare, friare och bättre samhälle. Vi förenas över en vision som delas av flera tusen och återigen tusentals människor.

Är du anmäld till en kickoff i veckan? Om inte så surfa in och leta upp en nära dig. Följ oss också via twitter under #tretton14. Jag är beredd på en ny vecka.

”Nästa stopp, Falkenberg”

/Samuel Somo

Samuel på Twitter
Winnie på Twitter
Robert på Twitter

Delar med mig av lite bilder från veckan som gått

Det här inlägget postades i Bilder, Kampanj, På fältet, Vardagsbetraktelser och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

