Många vill bli en del av IOGT-NTO, även via sociala medier

Just nu pågår en liten slutspurt för värvaråret. Extra värvarträffar bokas in runt om i Sverige och många medlemmar planerar in att fråga grannar, vänner och mathandlare runt om i närheten i matbutiker eller där många rör sig. Många av mina kollegor på kansliet kommer att bidra till en extra värvarträff i närheten av Stockholm.

Själv kommer jag att vara utomlands när värvning sker i Haninge så jag har lovat att bidra med lite värvning via sociala medier. Det låter lite modernt och fjantigt kanske men det är galet enkelt. Jag har tidigare värvat fem-sex medlemmar via detta enkla sätt: Jag ställer frågorna: Hej, är du nykterist? Borde inte du vara medlem i IOGT-NTO?

Ja, det är inte svårare. Ibland har jag känt dem sedan tidigare men ställt frågan via Twitter och Facebook när vi ändå pratat om något. Så ställ frågan till någon gammal klasskompis eller en bekant via Fejjan eller någon du twittrar med om helt andra frågor, som du ändå har en liten relation till.

Så tack vare sociala medier, en enkel fråga och ett genuint intresse hos dem som svarat att gå med i vårt arbete så är bland annat Sofia, Hanna, Sonja och Therese medlemmar. Frågade en bekant igår också som var rejält intresserad. Så vi hoppas på ännu en kraft i vårt arbete!

Så, finns det någon där ute som vill bli medlem? Spana in det här eller ställ dina frågor till mig så kan vi prata om det. Välkommen!

…och kom ihåg! Fråga folk! En del tackar nej. (Jag frågade en politiker igår som ödmjukt tackade nej.)

I år ökar vi i medlemsantal!

/Erik Wagner – ansvarig för strategisk utveckling

 

Om Erik Wagner

Jag anser att världens räddas genom föredragningslistor och inte affärsplaner. Ansvarig för strategisk utv på IOGT-NTO.
Det här inlägget postades i Kansliet, Sociala medier, Verksamhet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

