En sammanfattning av hösten

Mina kollegor har blivit så duktiga på att blogga och jag ska inte vara sämre. I slutet av augusti skrev jag att en spännande höst väntade och det har det mycket riktigt också varit. Jag är väldigt priviligerad och glad att få jobba med det jag gör och dessutom få göra det på en så fantastiskt organisation som IOGT-NTO. Just nu är jag lite extra glad.

Vi har nämligen precis släppt nya webshopar för IOGT-NTO och Vit Jul och vi är supernöjda! Jag och min kollega Linda från Vit Jul (som är de som har jobbat med att ta fram dem) har stundtals slitit vårt hår, men alla bitarna föll på plats till slut.

Vi är också mitt inne i en spännande process med att hitta den byrå som ska hjälpa oss i vårt externa kampanjarbete nästa år. En process som är kul, spännande och samtidigt en stor utmaning. Nedan ser ni en bild från en av workshopsen som vi har haft med de fem byråer som vi har träffat.

Workshop

Mina fantastiska kollegor Erik, Sofia och Samuel under en av våra workshops.

Vit Jul har för övrigt inte bara fått en ny webshop (och en helt ny grafisk profil) utan ska också få en helt ny hemsida i år som kommer att lanseras nu under november månad.

Nu till helgen (9-11 november) är det dags för vårt Verksamhetsforum. Jag kommer inte att kunna vara på plats tyvärr, men jag och alla andra som inte kan vara där kommer att kunna följa åtminstone en del pass som direktsänds på nätet (ett schema över vilka pass som kommer att sändas och när kommer att läggas upp senare under veckan).

Det här var ett försök att sammanfatta allt som har hänt under hösten och vad som komma skall, men det finns såklart mycket som jag glömt. Det är full fart helt enkelt!

Jag vet också att en del av er undrar hur det går med våra nya distrikts-, förenings- och kamratstödssajter och svaret är att de kommer. Snart. För en utomstående kanske det verkar som att det inte händer så mycket, men det är lite så att det är när det ser ut som att det händer som minst som det i själva verket händer mest saker. Vi ligger lite efter tidschemat eftersom vi har varit drabbade av sjukdomar och annat som man tyvärr inte kan rå över. Men de är på g!

Henry Ohlsson
Webbansvarig kommunikatör

Det här inlägget postades i Allmänt, Kampanj, Kansliet, webb och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

