Häng med oss på Centralen!

Denna vecka är IOGT-NTO på Göteborgs centralstation och bjuder på fläderdryck, pratar om IOGT-NTO och välkomnar nya medlemmar till vår organisation. Nästa vecka är vi på Stockholms central. Alla på förbundskansliet är ombedda att ta minst ett pass för att få möjligheten att prata med människor, företräda IOGT-NTO, etc. Och det är verkligen väldigt roligt!

Eftersom jag var på knytkonferens i Halmstad i helgen så stannade jag kvar i Göteborg och tog två pass första dagen i Göteborg. Nu sitter jag på tåget hem och kan summera dagen på följande sätt:

  • Väldigt många ville testa GT-drickan som vi bjöd på.
  • Väldigt många av dessa möten ledde till givande samtal om alkohol, nykterhet, organisationsliv, etc. (Pratade organisationsutveckling med en kille från RFSU ett tag.)
  • Själv värvade jag två medlemmar som jag verkligen hoppas hittar sin plats i vår organisation. De var skärpta, pålästa och hade erfarenheter som kommer att berika vår organisation.
  • Vet inte hur många som värvades under hela dagen men jag tror att väldigt många av dem samtal vi hade idag leder till medlemskap längre fram. Kanske kommer de fram och vill prata mer senare i veckan.
  • Alla möten är bra möten. Folk är oerhört trevliga och det är roligt att få företräda en organisation som så många tycker om.

Så om ni såg oss på Centralen i dag så står mina vänner kvar även imorgon och enda fram till söndag, därefter flyttar vi till Stockholm. Kom fram till oss prata med oss! Häng en stund med oss.

/Erik Wagner, ansvarig strategisk utveckling

 

Det här inlägget postades i Vardagsbetraktelser, Verksamhet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

