Konsulentsamling 2012

Min resa in i rörelsen fortsätter. Ena dagen tycker jag att jag har fått hyfsad bra koll för att dagen efter få reda på ännu en struktur, projekt, åtagande, eller möte som jag inte riktigt visste fanns. Och så måste jag igen lägga om min bild av vad rörelsen är, ser ut, fungerar och består av. Mitt pussel för att få ihop bilden kommer aldrig bli helt klar, det går inte och det är precis som det ska vara. ( Dock hoppas jag att min bild blir lite klarare och stabilare när jag haft mitt jobb ett tag till . )

Rörelsen är ju alla vi som är engagerade medlemmar, anställda och intresserade. Alla vi som gör och som är med och bidrar till ett bättre och friare samhälle. Som ni märker kära läsare av denna blogg, nu blev jag lite högtidlig.

Just nu befinner jag mig på konsulentsamling 2012 på Tollare folkhögskola. När jag fick inbjudan i min mejlbox eller om det var när vi pratade om det i ledningsgruppen så hörde jag eller läste in ”konsultsamling”. Jaha tänkte jag, vi har en massa konsulter som jobbar för oss. Undra vad de har för uppdrag. Och lite ovanligt tänkte jag vidare att en ideell organisation jobbar så mycket med konsulter. Men det är inte konsulter utan konsulenter. En konsult eller distriktkonsulent som jag tror är ännu mer korrekt att säga, arbetar i våra distrikt med att stötta, rådgiva och hjälpa föreningar och medlemmarna i distriktet.  Nåväl, konsultensamling 2012 befinner jag mig på. Det är en samling för alla våra konsulenter så att de kan dela med sig av erfarenheter och kunskaper. Det har varit knytkonferens, föreläsning om EU-bidrag, workshops,  föreläsningar kring politiskt påverkansarbete lokalt, muikquiz och mycket mycket mera. Jag är med mest för att lyssna och lära, och få inspiration i mitt arbete. Och det är jag, inspirerad,  och det är nog därför jag är så högtidlig också.  När jag träffar alla mina kollegor från hela landet känner jag hur priviligerad jag är att få jobba i en rörelse som IOGT-NTO rörelsen.

/Sofia Karlsson – Kommunikationschef

 

Det här inlägget postades i Vardagsbetraktelser, Verksamhet och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

