Mitt bidrag till Sobra Tankars knytkonferens

15-16 september arrangerar Sobra Tankar en knytkonferens för oss inom IOGT-NTO, nykterhetsrörelsen och intresserade i stort i Halmstad. Tanken med en knytkonferens är att man kommer dit och bidrar med något; reflektioner under ett pass eller kunskap i form av ett pass. Det finns inget färdigt schema utan alla deltagare bidrar, utifrån sina förutsättningar.

Jag har länge tänkt att jag ska hålla ett pass och idag satte jag ner foten. Det blir ett pass utifrån vad vi vill och hur vi agerar utifrån den kunskapen.

Vi är en ganska faktasamlande organisation. Vi gör undersökningar, vi mäter regelbundet och följer upp. Det är inte alltid alla av oss därefter agerar utifrån denna fakta. Känslor, föreställningar och anant styr våra val.

Jag har valt att locka deltagarna till ett pass på 40 minuter. 20 av dem kommer jag att snabbt gå genom bland annat den medlemsundersökning som vi genomförde under våren 2012 och peka på en hel del intressant där. Resterande 20 minuter leder jag ett samtal bland de närvarande utifrån vilka strategiska beslut vi bör baserat på denna kunskap och vår tidigare erfarenhet.

Passet beskriver jag så här:

Under 2012 genomfördes en undersökning blad IOGT-NTO:s medlemmar. Vi frågade om deras syn på organisationen och vår verksamhet och hur de engagerar sig idag och hur de tänker på framtida engagemang. Undersökningen ger en del fakta, svart på vitt, som vi alla borde ta till oss. Jag kommer att kort presentera dessa under 20 minuter och sedan ställa utmanade frågor till de som kommer och lyssnar. Frågan är: Om vi nu vet detta – vilka val gör du? Vilka val bör föreningar och distrikt göra?

Låter det intressant? Anmäl dig till Sobra Tankar och gå på mitt pass.

/Erik Wagner – ansvarig strategisk utveckling

 

 

Om Erik Wagner

Jag anser att världens räddas genom föredragningslistor och inte affärsplaner. Ansvarig för strategisk utv på IOGT-NTO.
Det här inlägget postades i Verksamhet. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Mitt bidrag till Sobra Tankars knytkonferens

  1. Ping: Nu vet du – Vad gör du? | Sobra|tankar

Kommentera

