Almedalsdrinken sista slurken

Nu är den sista Almedalsdrinken urdrucken för den här Almedalen. Jag fick nöjet att vara med i det webbsända TV programmet ” Godmorgon Almedalen” ( #gma12)  ( avsnittet med mig ser du ca 1 h 12 min in i programmet)  och prata om kampanjen tillsammans med Ulrika Westerlund från RFSL som pratade om deras kampanj om att stoppa Hiv.

Naturligtvis serverad jag Almedalsdrinken till programledarena och till Ulrika. Det var ett litet äventyr att få till det klockan 9 på morgonen och alla fantastiska drinkblandare redan åkt hem. Men med hjälp av restaurang Surfers så lyckades vi köpa ingridienser och förebredd drinkblandning redan i går kväll. Det var första gången tror jag som Almedalsdrinken såldes som take away, men det kanse inte var sista gången. :)

Nu sitter jag på båten och skriver det här innan täckningen för internetkopplingen försvinner. Det är lite för tidigt för mig att summera veckan ordentligt ännu. Jag behöver först lite sömn och lite tid för att samla tankarna. När jag gör det kommer jag såklart dela med mig till er.  Så snart på återhörande. Nu tar jag sikte mot Nynäshamn och så småningom Stockholm.

Sofia Karlsson – kommunikationschef

Det här inlägget postades i Almedalen och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

