Jag har inte lämnat skutan ännu

Och jag vill inte egentligen göra  jämförelsen sjunkande skepp och Almedalsveckan. Men det börjar bli tomt på gator och torg nu. Tomt på den typiske Almedalsbesökaren i alla fall. Vi som är kvar drar runt och småpratar,fikar och njuter lite av att det är lite lugnare.

Den sista grillningen av politiker i Soberian var Lena Hallengren ( S) , och det klarades av vid lunchtid idag.  Jag har träffat på Lena tidigare när jag var ordförande för Sveriges Förenade Studentkårer och hon var minister med ansvar för bland annat studiemedelsfrågan. Jag tror min ståndpunkt var att studenterna borde ha högre studiemedel. En väntad och förväntand åsikt av mig. Tror inte jag fick så mycket gehör för min fråga då.  Det är nu tio år sedan och när jag idag fick tillfälle att lyssna på Lena igen handlade det om andra frågor såklart. Inga överraskningar levererades vid grillningen så vitt jag kan bedömma. Och det är ju något som på ett sätt är tryggt, då S ståndpunkt i flera frågor står nära våra ståndpunkter.

De sista Almedalsdrinkarna gick åt som smör i solsken så vi behöver verkligen som Johnny också skrev, fundera på hur vi förvaltar vår succé det här året till kommande Almedalsveckor. Men just nu är det skönt att bara njuta av att vi är hetast i Almedalen 2012.

Nu ska jag ge mig ut i Visby och njuta av sista kvällen här för den här gången. Men jag kommer hinna med minst ett blogginlägg till på temat Almedalen innan jag också lämnar skutan.

Sofia Karlsson- kommunikationschef

Det här inlägget postades i Almedalen och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

