Hetast

Det är en fröjd och en ynnest att få en sådan här start som kommunikationschef. Jag syftar främst på att vi tillsammans med de andra organisationer i folkrörelser motdroger tog hem PR Byrån Westanders pris ”Hetast i Almedalen”.  Det är som flera andra har uttryckt det, härlig att ännu en gång bli påmind om att engagemang slår pengar. Alltid.

För er som inte är här i Visby under politikerveckan, så kan ju en utmärkelse för en PR byrå låta som en ganska fånig verklighetsfrånvänd ryggdunkning oss lobbister emellan. Men det är stort att folkrörelser mot droger hörs genom rosémingelsorlet. Vi visar genom almedalsdrinken vilken modern folkrörelse vi är. Att det är många som efterfrågar ett annat sätt att umgås. Almedalsdrinken blir ett redskap för långmäld aktivism för att bryta alkoholnormen. Dessutom smakar den väldigt gott också.

Jag är så imponerad, glad och stolt över våra framgångar här. Över allas slit och engagemang med allt ifrån att jaga is, köpa lime, blanda drinkar,  bjuda på drinkar, bära tshirt, prata om drinken, twittrat, bloggat, facebookat, sålt in drinken hos barerna och så vidare och så vidare. Almedalsdrinken är här för att stanna.

Nu kör jag sista rycket här i Almedalen. Jag stannar ända tills söndag. Så även om Johnny snart gör sin sista bildsammanfattning för den här gången så kan ni få njuta av några fler blogginlägg från mig innan veckan är helt slut.

Sofia Karlsson- Kommunikationschef

Det här inlägget postades i Almedalen och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s