I rörelse under Almedalen

Vi är ett gäng som är från IOGT-NTO-förbundet som är på plats under Almedalen. Några av oss kommer att anstränga oss lite extra att uppdatera denna blogg. Det främst Sofia Karlsson, våra nya kommunikationschef, Johnny Foglander, pressekreterare och jag, Erik Wagner, ansvarig för strategisk utveckling. Vi kommer att ha lite olika perspektiv på veckan och kanske dyker andra upp här också. Är det något särskilt ni vill veta lite mer om så hör gärna av er!

Om ni fortfarande tillhör dem som undrar varför IOGT-NTO ska delta i ett sådant här spektakel tycker jag att Erik Heimersson skriver bra i dagens DN. Det är en fantastisk möjlighet att möta människor – människor som brinner för samhället – inte alltid ur vårt perspektiv men ändå brinner. Vi har mycket att lära av varandra och alla kan bidra till vårt arbete på något sätt.

I morgon, kl 8.00 medverkar jag i God morgon Almedalen som är en bambuser-sänd morgonshow om aktuella frågor. Jag kommer att prata om Almedalsdrinken, sociala medier och kanske lite om framtidens folkrörelser – sånt vet jag att både jag och Brit, som är en av två programledare, brinner lite för.

/Erik Wagner

Ps. Idag har jag inte gjort mer än att jag landat, förberett schemat och förberett morgondagens medverkan lite. Samt fikat – bland annat med personerna på bilderna som är ett skönt hopkok av medlemmar, samt förbundsstyrelseledamöter i Junis respektive NSF som jag sprang på. Nykterhetsrörelsen är då överallt! Ds.

Det här inlägget postades i Almedalen och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

