Ny som kommunikationschef

Jag börjar närma mig slutet på min andra vecka som kommunikationschef här på IOGT-NTO. Jag är oerhört glad över att få chansen att jobba så här konkret för en bättre värld i en fantastisk organisation som IOGT-NTO är. Det är mycket att sätta sig in i, och som alltid när man kommer ny till en organisation så är det svåraste nästan att lära sig alla förkortningar. Till exempel kan jag avslöja att min förvirring var stor när vi talade om GPSgrupp  på mitt första ledningsgruppsmöte. Jag trodde ett tag att det var IOGT:ska för att hitta riktningen i förändringsarbete eller nåt… MEn såklart det visade sig vara förkortningen för Grundsatser, Program och Stadgar. Självklart tycker jag nu två veckor gammal på jobbet.

Vem är då jag? Jag heter Sofia och kommer nu senast från min egen verksamhet där jag har konsultat inom organisations och ledarskapsfrågor mest, men även en del som rör jämställdhet och mångfald. Främst inom den ideella sektorn. Exempel på tidigare erfarenhter och utmaningar är   kanslichef på Sveriges Förenade Studentkårer och talesperson för Feminististk initiativ.

Jag kommer tillsammans med några kollegor på förbundskansliet blogga här för att beskriva vår vardag i en bred folkrörelse och för en solidarisk alkohol- och narkotikapolitik.

Sofia Karlsson 

 

 

Det här inlägget postades i Alkoholpolitik. Bokmärk permalänken.

Kommentera

