80 000 fans för Vit Jul

På kansliet är aktiviteten just nu mer febril än någonsin, anledningen stavas Vit Jul!

Vit Jul är nu inne på sitt femte år och är större än någonsin. På Vit Juls hemsida ligger 250 helnyktra Vit Jul-aktiviteter över hela landet ute och över 2100 personer har valt att bli ambassadörer för Vit Jul. Närmare 15 företag och organisationer har också valt att ta ställning för Vit Jul. Än är vi knappt halvvägs genom kampanjen, mer kommer det att bli!

Vit Juls Facebooksida har i skrivandes stund snudd på 80 000 fans, en ökning med hela 5000 personer sedan årets kampanj började. Det kan man jämföra med till exempel Karl-Bertil Jonsson, som har drygt 15 000 fans, Kalle Anka på Julafton med drygt 600 fans, eller Blossa Glögg med cirka 17 500 fans. Inte dåligt alls för en kampanj skapad av en 130-årig folkrörelse!

Det här inlägget postades i Alkoholkonsumtion, Kampanj, Kansliet, webb och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s