Tänk om studentfirandet vore alkoholfritt

I dagarna kastas de sista studentmössorna upp i luften för i år. Under perioden med skolavslutningar har IOGT-NTO med kampanjen ”Tänk om” hårdsatsat och runt om i landet har aktiviteter genomförts för att informera och stötta föräldrar att inte köpa ut alkohol åt sina barn. Kampanjen är ett samarbete mellan FHI, Polisen, IOGT-NTO, Systembolaget och landets länsstyrelser och kommuner.

Just studenten är en period då många föräldrar känner sig pressade att köpa ut alkohol. Bland champagne-frukostar och studentfester är det svårare än någonsin att säga nej och därför är ”Tänk om” så viktigt. Genom att erbjuda information och argument så stärks man som förälder i diskussioner om alkohol med sina barn.

Vill du läsa mer om kampanjen ”Tänk om” kan du gå in på www.tänkom.nu där du som förälder bland annat hittar fakta, tips och argument om tonåringar och alkohol.

Tänk Om

Tänk Om

Det här inlägget postades i Alkoholkonsumtion, Barn, Kampanj och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s