Alkoholindustrin upphör aldrig att förvåna

Är på seminarium under den pågående Världskongressen. Jag väljer ett om alkoholindustrin.

Än en gång blir det tydligt hur långt de är beredda att gå för att tjäna mer pengar. De är numera stora bolag som sträcker sig över flera länder. De kan därför med sina pengar påverka politiskt. Och det finns en stor potentiell ny marknad för dem där ute. De flesta kinesiska eller indiska kvinnor dricker inte alkohol (än).

Därför är det så viktigt att ge politiker och allmänhet en bild som bygger på folkhälsa. För att förhindra att fler familjer slås sönder eller enskilda att fara illa. Detta går att göra om vi vill.

Det här inlägget postades i Alkoholpolitik, Internationellt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s