Se mig, hör mig, fråga hur jag mår

Igår släppte IOGT-NTOs Juniorförbund, Junis, 2010 års rapport om kommunernas insatser vad gäller stödgrupper för barn som växer upp i missbruksmiljö. I samband med detta arrangerades ett seminarium i Almedalen, ”Se mig, hör mig, fråga hur jag mår”.
Ett femtiotal besökare fick lyssna till Doreen Månsson, programledare och producent på SVT, som berättade om sitt engagemang i frågan. Junis vice förbundsordförande Christer Wik berättade om Junis arbete för dessa barn. Besökarna fick även lyssna till ett positivt exempel på samverkan inom Örebro kommun av Rasmus Persson, kommunpolitiker (c) och Marit Äng som arbetar på stödgruppsverksamheten Sputnik.
/Anna Carlsson, Junis
Det här inlägget postades i Alkoholpolitik, Almedalen, Förebyggande arbete, Socialt arbete och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Se mig, hör mig, fråga hur jag mår

  1. Tobias skriver:

    Jag ser dig, jag hör dig, hur mår du?

Kommentera

