Reklam leder till alkoholkonsumtion

Det behöver inte längre diskuteras om alkoholreklam leder till ökad alkoholkonsumtion. Det konstaterades idag på en alkoholkonferens i Bryssel.

Även om det i ett svenskt perspektiv kan låta självklart så är det oerhört viktigt att det nu finns vetenskapliga bevis. Det möjliggör för EU-kommissionen att lägga nya förslag som minskar reklamen.

Det här inlägget postades i Alkoholpolitik och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s