Alkohol är ingen vanlig handelsvara!

Tolv av de tretton studierna visar att alkoholreklam påverkar ungdomars alkoholdebut och får de ungdomar som redan dricker att öka sin konsumtion. Studierna visar också att det finns ett direkt samband mellan hur mycket reklam ungdomarna utsätts för och hur mycket de ökat sin konsumtion.

Idag gör Anna Carlstedt, IOGT-NTO:s förbundsordförande, gemensam sak med fyra europeiska kollegor om ett utspel kring alkoholreklam i EU, lägligt under Expert Conference on Alcohol and Health.

Läs hela inlägget här på SvD:s webb här.

Annonser
Det här inlägget postades i Alkoholpolitik, IOGT-NTO tycker till, Media och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s