Vad bjuder du på i sommar?

 Hela mitt liv har jag fått förklara varför jag inte dricker! En nykterist är provocerande för många. För mig är det inget problem att förklara min livsstil, värre är det förstås för en nykter alkoholist, som kanske inte tycker det är kul att vid vartenda middagsbord berätta varför det är livsnödvändigt att inte dricka.

Maj-Lis Lööv, tidigare statsråd och numera styrelseledarmot i IOGT-NTO:s förbundsstyrelse, krönika i Eskilstuna-kuriren. Läs hela inlägget här.

Det här inlägget postades i Media. Bokmärk permalänken.

Kommentera

