En tvivlares elegi

Jag inbjöds att skriva på bloggen ”I rörelse”

och tog mig an uppgiften med viss hänförelse.

Men det börjar bli dags för en uppgörelse

med något så pretentiöst och förmätet.

 

Läser nån det här överhuvudtaget?

Finns det för många sidor av detta slaget?

Sitter alla med bloggar för egna jaget

om allehanda trivialiteter på nätet?

 

Den som optimistiskt bloggar här är den

som inte ser sig ensam på färden.

Medan pessimisten han menar i världen

är detta ett hörn gudsförgätet.

 

Undras om den överlever – belätet? 

Det här inlägget postades i Vardagsbetraktelser. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till En tvivlares elegi

  1. Kristina skriver:

    Jag läser allt du skriver och nickar och håller med. Du har många kloka tankar och jag får lära mig mycket. Fortsätt skriva!

  2. Per-Åke Andersson skriver:

    Jag ropade ändock inte i öknen – jag fick svar – och jag fortsätter skriva – om så bara för dig, Kristina!

Kommentera

