Himlen är nära!

Jag har nu blivit upptagen till det högsta ståndet inom rörelsen, bloggokratin. Djupt hedrad förstås. Jag kommer i sedvanligt ödmjuk stil att lugnt och stilla söka mig en plats i kulisserna inledningsvis för att inte utmana Jante.

För många är jag känd för att ha jobbat med det internationella arbetet inom rörelsen under lång tid. De senaste tre åren har inriktningen varit globala alkoholfrågor med särskild inriktning på utvecklingsländer. Projektet som Internationella Institutet och NBV delade mig sinsemellan gick under namnet ”Alkohol som utvecklingshinder”.

Jag försöker också delta i den inhemska debatten på olika sätt såväl i östgötapressen eftersom jag bor i Finspång, som i andra tidningar i landet, särskilt Värmland eftersom jag jobbade där som distriktskonsulent under härliga sex år. Härliga eftersom vi fick snurr på en del saker i distriktet. Var förresten där för bara 14 dar sen, i Forshaga, och ledde en debatt med lokalpolitiker.

Och lokalpolitik är min fritidssysselsättning hemma i Finspång. Just nu en period är jag ordförande i humanistiska nämnden (all utbildning från förskola till vuxenutbildning). Sitter i fullmäktige, i BRÅ och i demokratiberedningen.

Så är jag också pappa till en 15-årig dotter som förra helgen hade sitt första ombudsuppdrag när hon var i Västervik på NSFs FM. Intressant tyckte hon.

Det här inlägget postades i Vardagsbetraktelser. Bokmärk permalänken.

Kommentera

