Folknykterhetens vecka

Öppet för stor och liten

Öppet för stor och liten

Idag börjar Folknykterhetens vecka, och därmed går också IOGT-NTO:s Stor och liten-kampanj av stapeln.

Tanken med kampanjen är att fler ska få uppleva roliga saker tillsammans utan alkohol. Som att mamma kan ta barnen på fotbollsmatch utan att behöva konfronteras med alkohol och fylla.

-De senaste tre åren har vi kört ”Stoppa alkovåldet”, som är en ganska arg, tuff och politisk kampanj. Den här gången har vi valt en mjukare approach och vänder oss till allmänheten snarare än politikerna, säger Andrea Lavesson, verksamhetskonsulent på IOGT-NTO till Accent.

Vi har samlat allt material kring Stor och liten-kampanjen på iogt.se/fnv2011

Pressmeddelande, Folknykterhetens vecka firas för stor och liten, hittar du här.

Läs mer hos Accent: www.accentmagasin.se/2011/04/folklig-gladje-i-arets-%E2%80%9Dstor-och-liten%E2%80%9D-kampanj/

Det här inlägget postades i Alkoholkonsumtion, Alkoholpolitik, Barn, Kampanj, Politik och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s